Wraps med reinskav og solbærrømme

Mest av alt tenker jeg hyttetur, påskestemning og fyr på peisen når jeg tenker reinskav. Det er en sånn takknemlig greie å lage gryte av når en står høyt til fjells med et og et halvt gassbluss. Vindu dekket av snø som kan smeltes til vann. Fyr på peisen. Og sultne mager etter en dag stort sett tilbrakt med en eller flere kroppsdeler begravet i snø. Jeg tror ikke det er tull at det var mer vinter før i tiden..
Klart reinskav kan bli til annet enn gryte. En ekte viltgryte er knallgodt. Men jeg har nå aldri stilt meg i veien for variasjon, selv om utgangspunktet er både bra og vellykket. Slikt har det blitt herlig risotto av. Og også wraps. Med en liten favoritt av meg. Solbær. Klart tyttebær hører til reinkjøttet. Og bruk nå gjerne det. Men jeg simpelthen digger solbær. Og det var solbær jeg hadde. Et anvendelig bær jeg til og med har bakt kake på (http://minematskriblerier.blogspot.no/2014/02/sjokoladekake-med-solbr.html)

Men nå skulle vi ikke snakke om sjokolade og kake, med mindre du føler for å lage i stand dessert. Reinkjøtt er jo ganske magert, så du tåler det nok. Nok om det. I dag snakker vi wraps.
Reinskav
400 g reinskav
Evnt 4 skiver bacon 
4 vårløk, eller 1/2 purre
1 ss smør
1 ss hakket, frisk timian
salt
pepper

Solbærrømme
3 ss rømme
1,5 ss solbærsyltetøy

salat
Grove hvetetortillas

Fres reinskav i smør i en panne. Ha i hakket løk, og la det frese sammen. Smak til med salt og pepper.

Solbærrømme lager du enkelt og greit ved å blande solbærsyltetøy, eller gele, med rømme.

Varm opp tortillaene. Anrett enkelt og greit salat, reinskav og solbærrømme. Og det er servert.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Liba brød - arabiske brød

Blåbærgele

Tyrkiske egg med yoghurt og chilismør