Sommerruller med masse digg og en knallgod saus

Jeg må bare innrømme det.. Jeg og rispapir er ikke verdens beste venner. Da mener jeg ikke rent kulinarisk. Der er mer av at vi blir som skjønnheten og udyret. Jeg bare fikser liksom ikke helt disse kleberlige sakene
Men så er det jo så godt da. Og så sitter du der, og har kikket litt på noen sånne skikkelige lekkerbisken av noen sommerruller. Og så tenker du da, jeg for det et nytt forsøk. Det er så digg!

Og dessuten er det et glimrende alternativ til taco. Du kan kutte opp fisk, skalldyr, kylling og grønnsaker og sette fram i skåler. La folket brette sone egne ruller. Så får alle noe de liker. Gi blaffen i skjønnhetsryranniet, og få for den individuelle. Eller følg mitt forslag til oppskrift..
Sommerruller
Saus
4 ss hoisinsaus
2 ss peking duck saus
1 ss chili black bean oil
1 ss eplejuice 
4-5 bringebær

Full
8 ark rispapir
300 g salma laks eller skalldyr
1/2 squash
50 g sukkererter i strimler
1 avocado
1 mango
1 bunt koriander 

Rør sammen sausen. Restene bruker du som dipp. Du kan bruke appelsin istedenfor eple om du vil det. 

Skjær og kutt ønsket fyll i strimler og biter , og ha i skåler. Alt bør gjøres klart i forkant.

Rispapiret dyppes cirka 10 sekunder i vann. Legg det på benken. Ha på ønsket fyll lagvis. Topp med en teskje med saus, og rull sammen. 

Enten gjenta. Eller la hver og en rulle sine egne . 

Lykke til!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Liba brød - arabiske brød

Blåbærgele

Tyrkiske egg med yoghurt og chilismør